Treningi personalne - czy warto?

Trening personalny jest zdecydowanie lepszy od grupowego. Dlaczego? Trener układa ćwiczenia odpowiednie tylko dla swojego klienta i partię ciała, na którą chce ćwiczyć. Trener, który pracuje z grupą układa ćwiczenia ogólne, gdzie każdy może poćwiczyć kondycję. Jednak nie są tak efektywne jak ćwiczenia z trenerem personalnym. Dlatego warto pomyśleć nad tym

Czytaj więcej
Dieta w ciąży

Okres ciąży jest czasem bardzo specyficznym. Wiąże się z nim wiele zmian w kobiecym organizmie, jak chociażby zmniejszona odporność, dlatego kobiety w ciąży są bardziej narażone na różnego rodzaju zaka

Czytaj więcej
Dieta śródziemnomorska- nowa dieta cud?

Ludzie z basenu Morza Śródziemnego chorują mniej na m.in. cukrzyce, dlaczego? Ze względu na ich styl życia. Jedzą bardzo dużo ryb, owoców morza oraz warzyw i owoców. Co ciekawe jedzą bardzo mało słodyczy, a jak już to na specjalne okazje jak np. urodziny lub Boże Narodzenie. Ryby mają dużo kwasu omega-3 co zapobiega chorobom serca.

Czytaj więcej
Dieta - problem społeczeństwa

Diety zwykle nam się źle kojarzą, bo trzeba zrezygnować ze swoich ulubionych potraw lub posiłków. Nic mylnego, można jeść to co się lubi, ale zamienić produkty na bardziej zdrowe, np. spaghetti ze zwykłym mak

Czytaj więcej
Przykładowe przepisy na dania w diecie proteinowej

Zależnie od fazy diety, w której obecnie się znajdujemy, możemy spożywać inne produkty. Początkowo będzie to prawie wyłącznie białko, następnie zaś wprowadzimy warzywa oraz węglowodany w postaci pieczywa, makaronów i ryżu. Przyjrzyjmy się jednakże najpopularniejszym przepisom w kuracji Pierrea Dukana.

PIECZEŃ Z JAJKIEM

składni

Czytaj więcej
Deskorolka- sojusznik w odchudzaniu?

Dlaczego warto wybrać deskę?

Powody są dwa – jeżdżenie na małej, plastikowej deskorolce sprawia ogromną frajdę, a jednocześnie stanowi doskonały środek transportu. Dzięki niej możemy znacznie sz

Czytaj więcej
Jak wygląda dieta dr Budwig?

Jeśli się nastawiasz na to, że w niniejszym artykule przeczytasz dokładny schemat diety na wzór klasycznych diet odchudzających, musimy cię zawieźć. Dieta Budwig nie powie ci, co masz zjeść pierwszego dnia na śniadanie, obiad kolację, a jakie mają być posiłki w następnych dniach. Dieta, którą ci zaprezentujemy nie jest dokładnym scenariuszem, a zbiorem wytycznych

Czytaj więcej
Zasady diety Dukana

Podobnie jak w każdej innej diecie odchudzającej, tak również i w metodzie Pierrea Dukana należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Postępowanie zgodnie z wytycznymi gwarantuje bowiem trwały efekt utraty kilogramów, bez niepożądanego efektu jo-jo, towarzyszącemu innym, mało skutecznym dietom-cud. Najważniejszym zaleceniem doktora Dukana jest przede wszystkim unikan

Czytaj więcej
Chudnij zdrowo bez wyrzeczeń!

Jak można schudnąć bez wyrzeczeń? Osobiście polecam dietę „jedz mniej, a często”, 5-6 posiłków dziennie, tylko trzeba się pilnować. Obowiązuje nas śniadanie, lunch, obiad, podwieczorek oraz ko

Czytaj więcej
Jak zjeść coś słodkiego, ale nie przytyć?

Człowiek podczas diety ma chwile słabości i zwątpienia dlatego często sięga po słodkie. W takich chwilach można zrobić gofry z owocami albo domowej roboty dżemem niskosłodzonym. Przepis można modyfikować wedle naszych potrzeb. Kolejnym pomysłem są muffinki owocowe albo z gorzką czekoladą. Gorzka czekolada ma dużo magnezu oraz ma małą wartość cukru w przeciwieństwie do cze

Czytaj więcej
Czy bankiety firmowe mogą być zdrowe?

Bankiety firmowe to głównie uroczystości, które są bardzo ważne do wypromowania danej firmy. Największym problemem jest przyrządzenie odpowiedniego jadłospisu, żeby wszystkim gościom odpowiadało.

Czytaj więcej
Coś niecoś o kuchni greckiej

Zacznijmy od typowych produktów

Produkty spożywcze używane w każdym kraju możemy podzielić na podstawowe, dopełniające oraz dodatkowe. Produkty podstawowe są zazwyczaj tanie, mają łagodny sma

Czytaj więcej
Impreza i dieta- czy można je połączyć?

Spotkanie towarzyskie w większym gronie osób zawsze kojarzy się z odstępstwem od diety, czy też jak my to wolimy nazywać od zdrowego sposobu żywienia. Bo przecież ciasta, słone przekąski typu chipsy, tłuste po

Czytaj więcej
Jak dobrze odżywiać dziecki w pierwszych trzech latach życia?

Żywieniowy plan dnia dziecka

Do pierwszego roku życia dziecka, karmienie dziecka odbywało się na jego wyraźne żądanie. Teraz to rodzic powinien zaplanować godziny podawania dziecku posiłków. Musimy jednak pamiętać, aby podawać dziecku 4-5, niewielkich posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasu. Przerwy pomiędzy posiłkami powinny być nie krót

Czytaj więcej
Żelazo- ważny składnik naszej diety

Rodzaje żelaza

Żelazo w żywności występuje w dwóch postaciach - hemowe i niehemowej. Co to oznacza? Żelazo niehemowe występuje w produktach pochodzenia roślinnego. Jest ono słabiej przyswajalne od żelaza hemowego, a na jego wchłanianie wpływa to co spożywamy wraz z nim – szczawiany, fityniany, wapń i zasadowe pH utrudniają przyswajanie, natomiast witamina C

Czytaj więcej